25 Eylül 2013 Çarşamba

Gelin Buketi Nasıl Yapılır?


Gelin buketinde kendi emeğim olsun diyenler için bol fotoğraflı, aşama aşama, ayrıntılı post yapmaya çalıştım.

Buketi ilk aldığımda sapı birleşik normal vazo gülüydü, sapından tek tek kestirdim çiçekçiye, içi demirli olduğu için evde kesme zahmet verici olabilir.


İstediğim şkile girince buketin aralarından girerek ipi düğümleye düğümleye birbirine sabitliyoruz.






Ucuna istediğimiz renk, genişlik ve uzunlukta kurdaleleri iğne iplikle dikiyoruz, tercihe göre düğüm de atabirlisiniz. Benim tercihim 1 metre uzunluğunda pembe ve kırık beyaz kurdale oldu.


Kurdalelerin uçlarını ikiye katlayıp verev olarak kestiğimizde kırlangıç diye tabir edilen şekili elde emiş oluyoruz.



İkiye katladığım tülü aralarına pile yaparak her katını iple sabitledim,


Buketin sap kısmına dizili halde satılan ırık beyaz inciler dolayarak tülün kabarıklığını indirip çirkinliği ortadan kaldırdım, böylece tutması da kolaylaştı.


Tülün incileri alt kısmında kalan parçalarını makas yardımıyla düzledim.






Hiç yorum yok: